سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفر تاصد آرایش کردن صورت

 

 

صفر تاصد آرایش کردن صورت

آرایش کردن صورت مراحل مختلفی دارد گاهی چند ترفند ساده در این مراحل می تواند باعث افزایش یا کاهش زیبایی شود. آگاهی از گام به گام مراحل آرایش کمک شایانی به یادگیری این ترفندها می کند. در این چکیده گام به گام یک میکاپ خوب را شرح می دهیم.

1-  شستن صورت

گام اول برای یک آرایش شستن صورت است . قبل از شستن نیز به وسیله پاک کننده های آرایشی نظیر شیر پاک کن آرایش های قبلی را از صورت پاک کنید و پس از آن اقدام به شستن صورت کنید.با شستن صورت منافذ پوست باز می شود و سلول های مرده پوست از روی پوست حذف خواهد گردید.

2-  استفاده از مرطوب کننده

بعد از سشتن صورت به تمامی نواحی صورت مرطوب کننده بزنید. مرطوب کننده ها در انواع اسپری ها ، سرم ها ، لوسیون ها ، کرم ها و روغن ها موجود است. این که از کدام مرطوب کننده استفاده کنید بسته به نو ع پوست شما دارد. اما به طور متداول از کرم ها به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود.استفاده از مرطوب کننده برای شروع آرایش بسیار لازم ، ضروری و حیاتی است.

3-  استفاده از پرایمر

در گام سوم پس از استفاده از مرطوب کننده بر روی صورت پرایمر بزنید . پرایمر باعث صاف و یکدست شدن پوست صورت می شود و باعث می شود که آرایش برای مدت زمان بیشتری بر روی پوست صورت باقی بماند.

4-  استفاده از کرم پودر

در این مرحله برای یکدست شدن صورت باید به تمام صورت کرم پودر بزنید . استفاده از رنگ کرم پودر بسته به این دارد که شما می خواهید پوست روشنی داشته باشید یا تیره؟ اما بهتر است که کرم پودر به رنگ طبیعی پوست بسیار نزدیک باشد.یعنی یک یا دو درجه از پوست واقعی خودتان روشن تر یا تیره تر باشد.

5- استفاده از کانسلیر

کاسیلیر ها کرم پودر های فشرده ای هستند که برای پوشاندن تیرگی های دور چشم ، لک های صورت و جا جوش استفاده می شوند. از کرم پودر در تمام صورت استفاده می شود اما از کانسیلیر فقط در نواحی دور چشم برای پوشانندگی تیرگی هایش و نواحی لک صورت و جوش ها استفاده می شود. کانسیلیر ها به صورت مدادی ، مایع ، ماتیکی و کرمی در رنگ های زرد نارنجی ، سبز و بنفش در بازار وجود دارند.

6- استفاده از هایلایتر و کانتورینگ

زمانی که از کرم پودر استفاده کردید پوست صورت کاملاصاف و یکدست می شود. استفاده از هایلایتر و کانتورینگ باعث عمق دادن به صورت می شود. از هایلایتر برای روشن کردن نواحی از پوست و از کانتورینگ برای تیره کردن آن نواحی استفاده می شود.گوشه های داخلی چشم، پیشانی ، استخوان روی بینی و گونه های بالای لب ها و زیر چانه نواحی است که می توانید از هایلایتر استفاده کنید. با استفاده از کانتورینگ نواحی اطراف بینی وزیر گونه ها و... را تیره کنید.

استفاده از هایلایتر و کانتورینگ بسته به خواسته شما دارد مثلا اگر می خواهید پیشانی را کوچک کنید اطراف موها را تیره تر کنید اگر می خواهید بینی را کوچکتر کنید اطراف بینی را تیره تر و روی بینی را روشن کنید.

استفاده از رژ گونه

مراحلی که ذکر شد مراحل پایه ای آرایش بود. در این گام باید از رژ گونه استفاده کرد. رژ گونه را روی قسمت های برجسته گونه بزنید. این که به چه میزان و از چه رنگ رژ گونه باید استفاده کرد بسته به سلیقه شما و ترکیب صورت می باشد.

پر کردن ابرو

ابرو ها یکی از مهمترین قسمت های صورت برای نشان دادن جلوه ی آرایش است اگر ابرو های کم پشت و خالی دارید میان ابرو ها را به وسیله سایه زدن یا مداد ابرو ، لاک ابرو یا ریمل ابرو پر کنید.

آرایش چشم

آرایش چشم بسیار مهم است پیش از شروع آرایش چشم روی پلک ها را با پرایمر بپوشانید پرایمر باعث می شود آرایش چشم یک دست وصافی داشته باشید. شروع به زدن سایه چشم کنید زیر ابرو ها را رنگ های روشن بزنید تا ابرو جلوه بهتری پیدا کند و برای پشت چشم از رنگ دیگری استفاده کنید.پس از سایه با خط چشم یا مداد ابرو برای چشم خط چشم بکشید. اندازه و طول خط چشم بسته به سلیقه و نوع چشم شما دارد.رنگ خط چشم را بر اساس رنگ مژه ها انتخاب کنید در این صورت مژه ها پر تر دیده می شود.پس از خط چشم  فر مژه بزنید و از ریمل استفاده کنید ریمل را بسته به سلیقه خود انتخاب کنید می توانید از ریمل های بلند کننده و یا حجم دهنده استفاده کنید.برای حجم دادن به مژه ها می توانید پیش از زدن ریمل کمی پودر بچه به مژه ها بزنید. استفاده از پرایمر باعث می شود که خط چشم بریده یا شکسته نشود و سایه چشم ثابت بماند.

آرایش لب

ابتدا بر روی لب مرطوب کننده و پس از آن پرایمر بزنید و لب های خود را یک دست کنید پس از آن با استفاده از خط لب محدوده لب خود را مشخص کنید سعی کنید خط لب را براساس رنگ رژ لب خود انتخاب کنید. پس از کشیدن خط لب رژ لب بکشید.

 

استفاده از فیکساتور

در مرحله آخر برای اینکه آرایش به مدت زیاد بر روی صورت ماندگاری داشته باشد از اسپری فیکساتور استفاده کنید.