سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی درباره رنگ کردن مو

 

 

چند نکته که باید حتما در مورد رنگ کردن مو بدانید

 

1-رنگ را بیشتر از نیم ساعت یا 45 دقیقه روی سر نگذارید. باقی ماندن رنگ بیشتر از این مدت زمان بجز آسیب زدن به مو هیچ فایده دیگری ندارد.

2- هنگام رنگ کردن ، مو ها را با گیره به درستی دسته بندی کنید و پس از آن موها را دسته دسته رنگ کنید تا موها  یکدست و صاف رنگ شود و تمامی موها رنگ بگیرد.

3- افرادی که پوست تیره دارند بهتر است از  رنگـ‌هـای شـرابی، مسـی، شـاه بلوطی، فنـدقی و آجری استفاده کنند.

4- افراد که  پوست روشن دارند بهتر است  از رنگ های بـلوند خاکـستـری یـا صدفی، قهوه ای مات، بـلونـد دودی و های‌لایت آبی یا قرمز استفاده کنند.

5- افرادی که  پوست‌های گندمگون و برنزه دارند بهتر است از رنگ های شـیـری، گـلبـهـی، مسـی، کـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی استفاده کنند.

6- افرادی که پوست‌های صورتی و سرخ دارند بهتر است از رنگ های کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره استفاده کنند.

7- بهتر است در طول سال بیشتر از پنج یا شش بار موها را رنگ نکنید. رنگ کردن موها بیشتر از حد باعث آسیب جدی به موها می شود اما در ریزش مو تأثیر چندانی ندارد.

8- هرگز از رنگ مو برای رنگ کردن مژه و ابرو استفاده نکنید. ریختن رنگ به داخل چشم ممکن است باعث تورم وعفونت و یا آسیب های جدی تری به چشم شود.

9- قبل از رنگ کردن مو ها قسمت های خشک مو ها و قسمت هایی که موخوره دارد را کوتاه کنید. قسمت های خشک مو به خوبی رنگ نمی گیرند و یا رنگ از روی آنها سریع پاک می شود.

10- رنگ ها از درجه 1 تا 10 دسته بندی می شوند اما در برخی از کاتالوگ ها درجات 11 تا 12 نیز وجود دارد. رنگ را در ظرف غیر فلزی ترکیب کنید و بیشتر از دو رنگ را با یکدیگر مخلوط نکنید.